Kompozytorzy

Anna Rocławska-Musiałczyk

Anna Rocławska-Musiałczyk – kompozytorka, aranżerka, pianistka i dyrygentka, ur. w 1987 roku, ukończyła Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, uzyskując tytuł magistra w trzech specjalnościach: fortepian, dyrygentura chóralna i kompozycja. Jest laureatką konkursów kompozytorskich o randze międzynarodowej i ogólnopolskiej, zdobyła m.in. III miejsce w konkursie Transatlantyk Instant Composition Contest podczas V edycji Transatlantyk Festival w Poznaniu, nagrodę specjalną jury w I International Composition Competition Corinfesta w Bolonii, II miejsce w II Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Andrzeja Koszewskiego w Poznaniu oraz II miejsce w XXIV Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku. Jej utwory były wykonywane podczas festiwali i konkursów w kraju i za granicą, m.in. na Węgrzech, Litwie, we Włoszech, Francji, w Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Stanach Zjednoczonych oraz Korei Południowej. Jako kompozytorka współpracuje z wieloma solistami m. in. Małgorzatą Rocławską, Marzeną Michałowską, Sławomirem Bronkiem, Krzysztofem Komendarkiem-Tymendorfem, Grzegorzem Wieczorkiem czy Elżbietą Rosińską, oraz zespołami i orkiestrami m.in.: Polskim Narodowym Chórem Młodzieżowym, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Gidaszewska/Łaguniak Polish Violin Duo, Chórem Mieszanym Cantores Veiherovienses, Chórem Music Everywhere, Polish Basset Horn Ensemble, Sekstetem Muzyki Współczesnej ProModern, Chórem Kameralnym Discantus czy Chórem Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Realizowała staż kompozytora rezydenta w ramach VI Nadbałtyckiego Konkursu Duetów Smyczkowych w Gdańsku w 2020 roku (Polish Rising Music Stars). Twórcze zainteresowania kieruje w stronę muzyki chóralnej, solowej i kameralnej, chętnie inspirując się muzyką ludową, w szczególności kaszubską.
Jest współtwórczynią i członkinią Zespołu Wokalnego Art’n’Voices, z którym zdobyła wiele nagród na konkursach w kraju i za granicą (m.in. 10 nagród Grand Prix). Wraz z zespołem odbyła również trasy koncertowe w Polsce i w Europie m.in. tournée w ramach wysokiej rangi Festival des Choeurs Lauréats we Francji, na który zapraszane są najlepsze chóry i zespoły wokalne z całego świata. Efektem tej trasy koncertowej było wydanie płyty Art’n’Voices Live in Provance (2018).

Jako pianistka Rocławska-Musiałczyk specjalizuje się w muzyce kameralnej, współpracuje z artystami scen teatralnych. Tworzy muzykę do spektakli oraz słuchowisk radiowych (m.in. Fashion Victim Sandry Szwarc w Teatrze Polskiego Radia). Taperuje do filmów na żywo. Rocławska-Musiałczyk ma w dorobku również nagrania płytowe, zarówno jako kompozytorka jak i pianistka, m.in.: płyta W céni Bożëch skrzidłów – psalmy na sopran, kontratenor i organy śpiewane w języku kaszubskim (2018, Ars Sonora, ARSO-CD-91) – z jej kompozycjami oraz utworami Adama Diesnera; Piosenki na depresję autorstwa Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego w wykonaniu Piotra Kosewskiego i w aranżacji na fortepian przygotowanej oraz wykonanej przez Rocławską-Musiałczyk (2020) czy Midnight Stories, Contemporary Music of Polish Composers – album nagrany wraz z zespołem Art’n’Voices (2020, DUX 1607), który w 2021 roku został nagrodzony Fryderykiem w dziedzinie muzyki poważnej w kategorii Album Roku – Muzyka Współczesna. W albumie znalazły się m.in. jej kompozycje i aranżacje. Utwory Rocławskiej-Musiałczyk zagościły także na najnowszych płytach: Quantum of Silence Krzysztofa Komendarka-Tymendorfa (Odradek Records Label USA nr ODRCD381); „da Vinci” Tomasz Chyła Quintet (Alpaka Records (AR014), Marian Hemar „Od Nowa” (DUX1600) czy Orchestral tribute to Grzegorz Ciechowski – Orkiestra Kameralna Progress (SL 1138). Na co dzień Anna Rocławska-Musiałczyk pracuje w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku. Jest prezesem Stowarzyszenia Młodych Artystów Ziemi Wejherowskiej oraz wiceprezesem Fundacji Centrum Rozwoju Sztuki. Od 2020 roku jest członkinią Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich.

*

Effulgence na klarnet i fortepian to miniatura kameralna powstała na zamówienie Andrzeja Wojciechowskiego i Magdaleny Ochlik-Jankowskiej. Składa się z trzech części o klasycznej budowie ABA1. Utwór nawiązuje do stylistyki muzyki filmowej, balladowej, w myśl tytułu Effulgence, co w dosłownym tłumaczeniu znacz: „blask”. Dotychczas utwór doczekał się transpozycji na klarnet in Es oraz saksofon sopranowy. Podczas Festiwalu Nowe Fale nastąpi prawykonanie utworu w wersji na obój i fortepian.

Anna Rocławska-Musiałczyk

Menu