W programie tegorocznego festiwalu dominuje muzyka kameralna. Zgadza się to ze światowymi trendami w wykonawstwie muzyki współczesnej. Popularność muzykowania kameralnego nie wynika jedynie z większej mobilności i elastyczności małych zespołów instrumentalnych i wokalnych, jakkolwiek te czynniki grają oczywistą rolę w ich działalności. Obecność coraz liczniejszych zespołów kameralnych, grających czy śpiewających zarówno w składach klasycznych, jak i nowatorskich, nieraz szokujących, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony kompozytorów. Ogromna część dzisiejszej twórczości jest bowiem rezultatem eksperymentów dźwiękowych inspirowanych odkrywaną na nowo naturą głosu ludzkiego i instrumentów. Jedni ją eksplorują w oparciu o znane zestawienia, inni korzystają z możliwości pisania na niekonwencjonalne obsady, by uzyskiwać zaskakujące efekty poprzez wyzyskanie różnicy ruchliwości głosów czy instrumentów, odrębnych właściwości ich stroju, specyfiki brzmienia w poszczególnych rejestrach i różnych warunkach akustycznych. Współpraca kompozytora i kameralisty ma zwykle charakter bardzo osobisty i konkretny; wykonawca, doskonale znający swój instrument, staje się nieraz współtwórcą utworu.
W czasie tegorocznego festiwalu będzie można zapoznać się z rezultatami takiej współpracy. Usłyszymy utwory na składy klasyczne, np. obój z fortepianem i flet z fortepianem oraz takie, w których użyto nietypowych zestawień (akordeon z klawesynem, akordeon i kwartet smyczkowy, różne odmiany fletów). Festiwal zakończy występ znakomitego gdańskiego oktetu wokalnego Art’n’Voices, wirtuozowsko władającego rozmaitymi technikami wokalnymi. W programie jak zwykle wyeksponowaliśmy wykonawców i kompozytorów z Gdańska i Pomorza. Jak co roku, do grupy osób już znanych dołączą debiutanci buy facebook followers. Po raz siódmy muzyka nowa będzie przez kilka dni rozbrzmiewać w przyjaznych wnętrzach Ratusza Staromiejskiego i gdańskiej uczelni muzycznej, umilając ciemne listopadowe wieczory. Serdecznie zapraszamy.